| Forfatter |
Besked |
Jeanette
Alder: 44
Indmeldt: 13. feb 2009
Geografisk sted: Syd For Holstebro

|
|
Jeg ved godt levende foder er noget af det bedste og jeg bruger også microorm i stor stil i alle akvarier.
Jeg skal også igang med at klække artemia, men jeg skal lige have fat i en ny luftpumpe, da jeg har gang i alt hvad jeg ejer i øjeblikket.
Med hensyn til piller - tabs og chips til bundfiskene, er der jo et hav af mærker. Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening & erfaring af de forskellige mærker.
Jeg har selv haft lidt forskelligt og det er ikke alt de er lige vild efter. og noget af det bliver ikke opløst lige godt som andet.
Jeg startede med at bruge VegeTabin B fra Tropical, men fik herinde at vide det var godt at varierer foderet lidt.
Jeg gik derfor med på en fællesbestilling herinde, af Tetra Tabimin og JBL novotabs, Tetra tabimin har jeg knust til ynglen, men den bliver nu opløst ganske godt uden. hvorimod JBL novotabs er meget grov efter den er opløst i akvarie.
Jeg har siden købt lidt foderpiller hos rejeshoppen, de opløses til et helt fint micro foder, hvilket jeg syntes er godt til ynglen og det har været mit fortrukne foder til både Ancistrus og L010a ungerne.
Jeg kunne godt tænke mig at få kendskab til andre fodertyper der er lige så fint i opløsningen.
|
|
|
|
_________________ Mvh. Jeanette
http://www.jeatri.dk
|
|
 |
     |
 |
mds
Alder: 40
Indmeldt: 21. nov 2008
Geografisk sted: kgs.lyngby

|
|
Sera viformo er også fint,blødt og nemt opløseligt
Desuden er fiskene glade for det.
|
|
|
|
_________________ mvh Michael
|
|
 |
    |
 |
kim m
Alder: 31
Indmeldt: 20. mar 2008
Geografisk sted: Holstebro

|
|
Tetra Tabimin er også min foretrukne.
Sera Plankton Tab er en af dem jeg har gang i i mit fiskerum for tiden også...jeg er ved at rydde op i alle de sk*de foderprøver jeg har fået i UK til Convention de sidste to år...de fylder en hel 40 liters plasticbox så nu skal de bruges inden der bliver indkøbt nyt.
Jeg har også gang i en anden model...Nutrafin Max...de opløser også fint.
JBL Novotabs køber jeg ikke igen, det er sikkert. Dem synes jeg der sviner alt for meget.
|
|
|
|
_________________ Mvh. Kim Mathiasen - www.cory.dk
Salgslisten opdateret 12. november 2009!
|
|
 |
      |
 |
fabia
Alder: 25
Indmeldt: 03. feb 2010

|
|
| nogen der ved hvor man kan købe tabimin i spande?
|
|
|
|
_________________ mvh Alex www.fishhouse.dk
|
|
 |
      |
 |
jens voldsgaard
Alder: 25
Indmeldt: 26. maj 2010
Geografisk sted: Odense

|
|
Man kan ikke købe Tabimin i spande, de fås kun i 4000stk i en stor bøtte.
mine maller får det her: OSI spirulina wafers, Tetra Tabimin, OSI sinking shrimps pellets, jeg nyder mig heller ikke det store om novotabs men mine maller er af en anden overbevisning, det er jo heller ikke dem som skal rydde op:)
skal siges at jeg forskellige ancistrus arter og L66.
mvh jens
|
|
|
|
|
|
 |
      |
 |
Jeanette
Alder: 44
Indmeldt: 13. feb 2009
Geografisk sted: Syd For Holstebro

|
|
| kim m skrev: | Tetra Tabimin er også min foretrukne.
Sera Plankton Tab er en af dem jeg har gang i i mit fiskerum for tiden også...jeg er ved at rydde op i alle de sk*de foderprøver jeg har fået i UK til Convention de sidste to år...de fylder en hel 40 liters plasticbox så nu skal de bruges inden der bliver indkøbt nyt.
JBL Novotabs køber jeg ikke igen, det er sikkert. Dem synes jeg der sviner alt for meget. |
Hvor langt er du kommet med dine foderprøver ??
Er der nogle gode imellem, du vil anbefale ??
|
|
|
|
_________________ Mvh. Jeanette
http://www.jeatri.dk
|
|
 |
     |
 |
kim m
Alder: 31
Indmeldt: 20. mar 2008
Geografisk sted: Holstebro

|
|
| Jeanette skrev: | | kim m skrev: | Tetra Tabimin er også min foretrukne.
JBL Novotabs køber jeg ikke igen, det er sikkert. Dem synes jeg der sviner alt for meget. |
Hvor langt er du kommet med dine foderprøver ??
Er der nogle gode imellem, du vil anbefale ?? |
De nævnte er fine...især planton tabs, men det er sgi endda dyrere end Tabimin synes jeg jeg kan se på ebay osv...men kanske man skal have nogen alligevel
Jeg har smidt nogen Tetra Plecochips (tror jeg de hed) ud for der var INGEN fisk der gad æde dem.
Lige nu er jeg igang med lidt forskelligt granulat...kan ikke huske hvad det hedder med det er lidt on/off alt efter hvilke fisk man præsenterer det for.
|
|
|
|
_________________ Mvh. Kim Mathiasen - www.cory.dk
Salgslisten opdateret 12. november 2009!
|
|
 |
      |
 |
|
|
|
Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum Du kan ikke hente filer i dette forum
|
Alle tidspunkter er GMT (Europa, GMT+1)
3361 Angreb afværget
|
|